fredag 10 juli 2009

Gynning, Gynning, Gynning…

Tydligen så har Carolina Gynning fått lägga ned sin blogg eftersom hon känt sig trakasserad av diverse läsare. Dessa läsares IP-nummer har hon sedan hängt ut i sin blogg. Ingen har bett om min åsikt om detta, men ni får den ändå: jag står på Gynnings sida.

Ett av citaten från de personer som blivit uthängda av Gynning lyder: “Till 90 procent handlar det om en egofixering, mode och yta”. Detta gäller då “det fruktansvärda budskapet” man tydligen kan finna på Gynnings blogg.

Än sen? undrar jag. Får man inte skriva om sånt? Om någon är egofixerad i sin egen blogg så gör väl det inte så värst mycket? Jag är sjukt egofixerad här i min, och jag upplever inte det som ett brott. Jag har skrivit flera tusen inlägg i mina dagar, men aldrig har jag fått en kommentar av någon som lydit “du skriver ju bara om dig själv!”

Och yta? Är det brottsligt eller ens oetiskt att skriva om det? Mode är jag personligen sjukt ointresserad av, men om nu någon annan blir lycklig av det så tänker jag inte gå emellan. Tänk om jag inte skulle få skriva om brädspel längre. Eller film. A very sad Björn that would be.

Jag håller kanske inte med om de saker som Gynning skriver (det lilla jag läst där) eller står för, men herregud – i hennes blogg får hon väl skriva om vad hon vill? Och hennes meningsmotståndare får väl gärna komma med kritik, men om den nu skall vara så pass frän och så pass återkommande som den tydligen varit – är det då kanske inte dags för dessa personer att skaffa en egen blogg och hålla låda där istället? På så sätt kan ju Gynning själv välja om hon vill läsa det eller ej.

Det jag stör mig mest på med bloggosfären är alla idioter som inte kan låta andra vara i fred. Nu har jag förvisso varit väldigt förskonad (kan bero på att ingen bryr sig om mig och väldigt få läser min blogg, men likväl), men jag har fått några riktiga iddi-kommentarer i mina dagar. Min reaktion har alltid varit densamma: “Och vad fan bryr du dig för?”

2 kommentarer:

airaM sa...

Jag har precis skrivit ett liknande inlägg (innan jag såg det här dock). Vi tycker samma!!!! Wihiiiie! Heja. Vi är vänner igen... =)

Emma sa...

Den som har en blogg får vara precis så ego som den vill och skriva om det den vill. Man har ett val att läsa bloggen eller bara skita i det.

Leta i den här bloggen

Google analytics

Site Meter

Bloggportalen