måndag 6 juli 2009

Idag: Karlshamn

Idag bär det av till Karlshamn för min del. Där bor Päran, som anordnat en liten spelsammankomst. Även Lazzo och The Rob kommer att närvara.
Vi blir alltså fyra personer. Av någon anledning har det på sistone visat sig vara smått omöjligt att begränsa spelgrupper till endast fyra spelare, och vi har därför inte kunnat spela några sådana spel.
Men idag blir vi alltså fyra spelare, och fyramannaspel skall spelas. Päran har några stycken vi skall prova, och jag släpar med mig Race for the Galaxy och Dominion. Lazzo har skaffat Agricola, vilket verkar väldigt ballt.
Spike kommer inte att närvara, och vi är alla glada för Lazzos skull. Han brukar ha ett sånt slit med att släpa med sig blöjor och mediciner (det blir ju hans ansvar eftersom han är storebror), men nu kan han alltså bara slappna av. Vem som tar hand om Det istället vet jag inte, men kan säga så mycket som att Lazzo verkligen har förtjänat en paus.
PS! Bilden ovan dyker upp om man googlar Karlshamn. Någon extremt slående regional anknytning ser jag inte.

4 kommentarer:

Bella sa...

Det är en magnetröntgen, en sådan blev jag utsatt för för några veckor sedan!!

Daniel sa...

Å nu ska du spela så sexigt!

Roligt med dej i bloggworld igen!

Tankemosaik sa...

Tänker alltid på magnetröntgen när jag någon säger Karlshamn. Är övertygad om att man behöver magnetröntgas om man bara tänker på att åka dit.

Björn sa...

Bella: Huga! Otäckt?

Daniel: Jag spelar väl alltid sexigt? (Ha ha ha!) Och tack! ;)

Tankemosaik: Ja, det är en slags tull de har. Röntgen. Go figure.

Leta i den här bloggen

Google analytics

Site Meter

Bloggportalen