torsdag 9 juli 2009

Sexiga Xena

Aftonbladet har en liten grej om hur Xena och Gabrielle från Xena: Warrior Princess ser ut idag.
När jag var yngre såg jag alltid på Xena då tillfälle gavs. Anledningarna var två: Xena och hennes fiende Callisto. De är, och förblir, två av de hetaste TV-damerna någonsin. Guuud vilka tänder de hade: stora, vita, fina. Mmm. Det var godis för en tandfetischist. (Trots att vi inte borde äta godis. Trumvirvel, tack.)
Gabrielle brydde jag mig dock aldrig om. Vem var hon, den här lilla pinnviftande fjanten? Inte ens en TIONDEL så snygg som Xena. Inte ens en TIONDEL så cool.
Det jag gjorde var naturligtvis att jag skrev ett eget manus och skickade det till Sam Raimi (seriens producent). I detta manus dog Gabrielle. Hon råkade snubbla över sin pinne och få en liten flisa i strupen. Flisan fläkte upp ett rejält sår i halsen och det sprutade blod överallt. Xena försökte förgäves rädda Gabrielle, men det gick inte.
I ett vredesutbrott strippade Xena av sig alla sina kläder och smekte sig till ro. Callisto dök också upp och... tja, jag har kanske skrivit tillräckligt mycket redan. Men tro mig, jag visualiserade avsnittet mycket tydligt, och det hade blivit det bästa avsnittet någonsin. Av någon serie. Överhuvudtaget. Någonsin. Ever.

3 kommentarer:

IRINI sa...

Hahahaha dominanta, starka kvinor kan framkalla diverse reaktioner alltså :-) Speciellt om de har fina gaddar! (Tittade också på Xena-dock av andra anledningar. INTE pga av alla konstiga dvärjar eller sånt hahaha)

Sanna sa...

Jag gillar grejer med att armar och bröst bör skyddas, men magen med diverse livsviktiga organ får klara sig bäst den vill.

Anonym sa...

Jag har en aning svårt för särskilt kvinnliga "action heroes" som rör sig SÅÅÅ tungt när de springer och så plötsligt rycker teamet i en sele och så skuttar huvudrollsinnehavaren tre meter upp i luften. Xena är absolut inget undantag från detta.

Leta i den här bloggen

Google analytics

Site Meter

Bloggportalen